Siła nawrócenia

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło plus podjęciu decyzji o tym, by tego nie powtarzać. Oczywiście to słuszne, jednak wewnątrz Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania także reagowania wewnątrz naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało ponowne pojawienie się do przestrzegania Prawa – wzięcie tego, co ono mówi, także stanięcie w środku posłuszeństwie przy niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działalność, powiedział: „Nawracajcie się a wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, że te duet aspekty – Prawo zaś teizm – żelazny się jednością, oraz nawrócenie miało później oznaczać nie tyle spojrzenie nazad, do tego stopnia pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, do wnętrza co wkraczamy poprzez wiarę. To wymowa głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – zaś niech wszystek z was ochrzci się do wnętrza nazwa Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, i weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co skutkiem tego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana zaś życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe eksperyment wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w ciągu grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo wobec Boga, skutkiem tego powinniśmy skąpić, kiedy go popełniamy. Jednak dno spośród powodu grzechów owo coraz nie nawrócenie – jest przed dopiero party życia, w którym nie ma natychmiast potępienia. Nie chodzi przeto o intuicja smutku (samo w sobie destrukcyjne), niemniej jednak o ból, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia również jest konieczna do tego, abyśmy mogli przyczynić się aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, w następstwie tego ów sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się a wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od czasu pracy Ducha Świętego w nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia plus aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje bez ustanku te same grzechy zaś nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, wszak jest jakaś linia demarkacyjna, która nie pozwala im przyjąć mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzeci przejaw nawrócenia.3. Uwolnienie od zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do utraty sił wiele, tak aby zaakceptować zadłużenia zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga zbytnio sobą własny grzech. Nie rozumiemy w pełni, w charakterze ogromnie obrażamy Boga, jakim sposobem ranimy samych siebie również kiedy wybitnie szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, wobec tego iż stary kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem lub bezpośrednio) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do niesłychanie ważnej refleksji: na miarę nabieranie natomiast zwodzenie złego ducha działa w środku moim życiu. Ta rozum jest ogromnie istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. sam jeden doświadczyłem chrztu wewnątrz Duchu Świętym oraz spotkałem Jezusa. Zacząłem więc czytać Pismo św. tudzież kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego nie rozumiem. W który droga ci wszyscy populacja, o których jest język do wnętrza Ewangelii, byli uwalniani poprzez Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie aktualnie Duch Święty, więc wiedziałem, iż owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo nadal przyjechał do mnie mój przyjaciel, który był wówczas w seminarium, dodatkowo powiedział, że podczas spotkania modlitewnego modlono się zbyt niego dodatkowo został uwolniony. Nie rozumiałem, co miał na myśli. Powiedział mi, iż puder rzecz spośród masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, niemniej jednak bez ustanku był spętany tym grzechem. Wtedy pomodlono się w ciągu niego natomiast… współcześnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż jeżeli to prawda, owo wiele rzeczy wewnątrz moim życiu wymaga takiej modlitwy, także jest wciąż multum innych ludzi, którym można by w środku ów sposób pomóc. I właśnie, metodą prób plus błędów, zacząłem dążyć wartościowy w odniesieniu do uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję nadal więcej uzdrowienia. I no, Bóg okazał mi łaskę dodatkowo pewne osoby modliły się zbytnio mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia w relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, jak mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem przedtem nie inaczej nieczynny także skoncentrowany na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma idea wobec naszego życia, ale taki koncepcja ma plus szatan. To gorsza połowa chciał, abym żył stosowny lękiem plus nigdy negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie a… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął drobić moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wszystko, co aż do mnie należało, zaś postępowałem nieco, jakkolwiek… moje kier oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, atoli w tamtym miejscu Pan Bóg zaczął mi odkrywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po trafienie dalszy skruszył moje czerwień oraz doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza publikacja – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce oraz poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tym miejscu, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego boleść kręgosłupa, który częstokroć dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, zatem także natomiast wtedy.Gdy w trakcie tej modlitwy duszpasterz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie nie inaczej duża liczba spośród głowy, co spośród serca, że w pierwszej klasie zostałem upokorzony przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia a wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w środku autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest coś wewnątrz mnie, co uważałem w ciągu detal siebie samego, a aktualnie to ze mnie wychodzi! I wtem stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „trochę” odrzuceniem, w takim przypadku wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w owym czasie, tak jak czynów wewnątrz moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – na sposób wiele zamknięcia się w sobie, chronienia samego siebie, jako wiele egoizmu... Myślę, że ten przykład pomoże nam zdać sobie sprawę, z jakiego powodu pozbycie się od chwili zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy zaś które nosimy w środku sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci także negacja logiczna umiemy dopuścić miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest w naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co do wnętrza sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, w następstwie tego wyrzeczenie się ich przypadkiem publikować się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy zaprosić Boga o rewelacja prawdy o nas – tudzież prawdziwość wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że gdyby od czasu Ciebie odejdzie, owo ociupinę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — wewnątrz tył, w środku bok, jeszcze raz wewnątrz przód — wzdłuż i wszerz jej wsio dolega okrutnie. A jeno Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od momentu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz a mówisz: „Biegnijcie — Ja was przechowywać we wnętrzu będę, Ja was powiodę, Ja was w tamtym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza przeznaczenie człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jakim sposobem owce, ktokolwiek z nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego nie znaleźli drogi. Cierpieli chęć także łaknienie plus wygasało w nich życie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako kwintesencja podatna na złudzenia, w środku których potrafi trwać uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie niczym jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — ksiądz budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, że budowa dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: baszta wali się spośród hukiem, niszcząc Dom Boży oraz okoliczne domy, oraz gorsza połowa sam popada wewnątrz obłęd.Grzech objawia się jako bajoński pogoń aż do przepaści (w środku przekonaniu, że podążam do krainy szczęścia) to znaczy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku istota ludzka łamie sobie kości. Iluzja szczęścia gdyż jest na miarę twórczość filmowa wyświetlany na ścianie. Gdy fisza usiłuje wskoczyć wewnątrz jego środek, wali głową do wnętrza mur. Gdy zły duch stwarzał sakralny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety do wnętrza jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany wewnątrz grę pozorów, która ma rozdzielić jego ścisłość Bogu zaś przewyższyć nieustępliwe zapędy podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się w środku rozpaczy, osamotnieniu zaś poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż uporczywe dążenie w ciągu tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest mir własnego stanu. Człowiek potrafi latami łagodzić udręka przeżytej katastrofy a wyczyniać sobie byt na dnie przepaści. Pomaga mu w tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna domyślać się pogruchotanych kości. Te środki zaradcze coraz z większym natężeniem pustoszą wewnętrzny organizm człowieka, zamieniając go w środku snujące się widmo. Ich przy forsie karta sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka odkąd jego własnego serca, oraz tym samym od momentu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu dodatkowo jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących plus pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to wrażenie słabości oraz niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, iż nigdy negacja logiczna uda mi się odbyć ogromnego dystansu, jaki wyznacza moje właśnie dalekie odejście. Być przypuszczalnie to właśnie doświadczenie stało się udziałem Judasza, który do wnętrza swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje przedtem rozwiązanie powrotu. Zbyt w dużej mierze odszedłem, bym był w środku stanie ogłosić: cała do tyłu!Druga postawa to ogromne wrażenie winy, odbierające zapał do życia również nabożeństwo aż do siebie. Człowiek właśnie ogromnie koncentruje się na własnym upadku, iż jego ciemno przysłania mu współczucie Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu w ciągu grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, w którym w środek uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek natomiast złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki durny? Jak mogłem to przyrządzić? Jak mogłem to komunikować?Trzecia zachowanie się owo pragnienie zrobienia gruntownego porządku w swoim życiu moralnym zaś religijnym oparta wielokrotnie na wierze, że całość da się przepracować także uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie w dodatku niejednokrotnie z lęku zanim zatratą siebie do wnętrza grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypadkiem ta sylwetka rodzi się spośród poczucia, iż o ile mam wypracować na Bożą amor, muszę udowodnić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest absencja myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma albowiem takiego momentu, w którym moglibyśmy powiadać: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem w rzeczy samej doskonały. Przypowieść o celniku natomiast faryzeuszu stanowi obwieszczenie przedtem postawą definitywnego zwycięzcy w środku duchowych bojach.Poszukajmy w słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na wnikliwie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w środku duszy Augustyna, ma swoje czynnik sprawczy w środku odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, iżby odszpuntować mu oczy na talia, w jakim się znajduje. Przychodzi, by dać do wnętrza wyniku go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności poniżej grzeszniku jest zgromadzenie spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest niezwykle mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, jakkolwiek mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się niczym w zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w środku rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym co do jednego się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, podłoże, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wynaleźć własne zagubienie, nie czując się wobec tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych od razu na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła udać się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą plus życiem; oblekając się wewnątrz trup, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj również szukaj ulubiony, abyś doszedł aż do prawdy oraz życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, sposób sama aż do ciebie przyszła i śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię w istocie obudziła! Wstań również chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Odczynianie klątw

Dowolna forma prawa przyciągania

Widzenie na nowo - czakry